Tayanç Ayaydın (Osman Kanat) '' Komadolar gibiyiz''


“Aliye” dizisinin Doktor Kahraman’ı olarak tanınan Tayanç Ayaydın, şimdi çok daha güçlü bir rolle ekranda... Çeliktepe Sınır Karakolu’ndaki askerlerin yaşadıklarını konu alan “Sakarya Fırat”ta Osman Kanat’ı canlandıran oyuncu, “Çekimlerde zorlandık, ama komandolar gibi ‘bittim’ dediğimiz noktada hep yeniden canlandık” diyor.

Nasıl bir karakter oldu Osman Kanat?       

  
- Bu proje için Osman Sınav’la ilk buluştuğumuzda, nasıl bir karakter yaratacağız, diğer karakterlerden farkı ne olacak diye uzun uzun konuştuk. Sonunda herkesin rahatlıkla empati kurabileceği, dokunabileceği bir karakter yarattık. Ortaya öyle bir Osman çıktı ki... Hem sulu gözlü, hem deli... Hem arkadaş canlısı ve aşık, hem bir anda sertleşebilecek biri. Tüm duyguları çok güçlü yaşıyor. Aşık olduğunda çok aşık, kızınca çok kızıyor, arkadaşlarını çok seviyor. Böyle olması da seyirciyle bütünleşmesini sağlıyor. şimdi gelen her yeni senaryoda Osman Hoca’yla “bu sefer ne yapabiliriz Osman Kanat’a, ne katabiliriz” diye konuşuyoruz.

Çekimler Toroslar’da yapılıyor. Siz bu dağlara baktığınızda ne görüyorsunuz?

- Ben burayı önce fotoğraflarda gördüm, Osman Hoca gösterdi... Sonra çekimlere hazırlanmak için bu dağlarda epey eğitim aldık. Birimizin bileği burkuluyordu, diğerinin eli kesiliyordu. O zor süreçte oyuncu arkadaşlarımla gerçekten bir tim olduk. Birbirine yardımcı, paylaşımcı bir ekibiz. Bunda en önemli etken Osman Hoca’nın enerjisi tabii... Biz o enerjiyi çekip etrafımıza yayıyoruz.

SAKATLANMAMIZIN SUÇLUSU DAĞLAR DEĞİL

Çalışma şartları ve mekanı zorlu... Neler yaşıyorsunuz sette?

- Başta yapımcımız Osman Sınav olmak üzere, çok mükemmeliyetçi bir kadroyuz. Hakikaten sınırlarımızı zorluyoruz. Komando bittim dediği noktada başlar. Bizde de öyle oluyor. Bittik dediğimiz noktada içimizde bir şey patlıyor. Farklı bir enerji geliyor. O yüzden sakatlık geçirmediğimiz sürece sorun yok. Gerçi ufak tefek sakatlıklar hepimizin başına geliyor, o da uzun zamandır bedenimizi çalıştırmıyor olmamızdan kaynaklanıyor. Yani dağların değil bizim hatamız.
İstanbul’dan koptunuz çekimler nedeniyle... Kendinize burada bir düzen kurabildiniz mi peki?

- Zaten buraya taşındım. İstanbul’da kurulu bir düzenim var ama burada da otel yerine bir eve yerleştim. İstanbul’a yaptığım son birkaç ziyarette 24 saati bile doldurmadım. ılginç olan, çok mutlu bir şekilde buraya döndüğümü fark etmem...

KLARNET ÇALMAYA HEVESLENDİM

Neden otel değil de ev?

- Ben “Sıla”yı çekerken kendi kendime “Bir daha il dışında dizi çekersem otelde kalmayacağım” diye söz vermiştim. O sözü tuttum. Göl kenarında çok güzel bir evim var burada. O göl yağmurlu havalarda turkuaz, bulut geçerse gri, hava güneşliyse masmavi oluyor. Bazen çıldırıyor, dalgalar vuruyor kıyıya. şimdi klarnet çalmaya heveslendim. Diğer arkadaşlarım da farklı müzik aletleri çalıyor. Bir araya gelip müzik yapıyoruz. Halihazırda bir grubumuz oldu. Burası bir kamp bizim için sonuçta. Eğer buradaysak bu kampı doğru değerlendirmekte fayda var.
ARKADAŞLARIMDAN ÇOK KAZIK YEDİM

Settekilerle aranız nasıl?


- 30 yaşına girdim, tek çocuğum. Hayatımda çok kazık yedim ve arkadaşlarımın sayısı bir elin beş parmağını geçmezdi. Ama burada o güvensizliğim kırıldı. Hâlâ dost edinme şansımın olduğunu görmek beni çok memnun etti. Herkes ekibimiz şöyle, böyle der, proje esnasında öyle hissettikleri de olur, ama öküz ölür ortaklık biter. Bizim ortaklığımız pek öküze bağlı olmadığı için dostluğumuz bu projeden sonra da devam edecekmiş gibi görünüyor.
HERKESİN İHTİYAÇ DUYDUĞU TARZDA BİR AŞK BİZİMKİSİ

Dizide çok tutkulu bir aşk var, nereye varacak o aşkın sonu?


- Bilmiyorum ki... Bir bakıma gerçek hayat gibi ilerliyor. Hayat da çok sürprizlidir, iki dakika sonra ne olacağını bilemeyiz ya, o hesap. Bu aşkın sonu da belli değil. Nihan’ı sevmek, Atatürk’ün Trablusgarp’ta aşk romanları okuması gibi bir şey. Dağlarda hayat çok sert olsa da, aşkın hayatın içinde çok büyük yer tuttuğunu paylaşıyoruz dizide... Bu bence çok önemli. Güzel bir aşk bu. Diğer dizilerdeki aşklara kıyasla, bizimki biraz daha insanların ihtiyacı olan tarzda. Hâlâ el ele tutuşurken, Nihan’ın saçını okşarken heyecanlanıyor Osman... “Aman kırılacak mı” falan diyor.
kaynak: Hürriyet

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Biliyormusunuz aslında çok güzel bir film osman kanat yani (Tayanç Tyaydın) bu filmde çok başarılı .Hemde bu filmde en çok onu başarılı buluyorum ve bide mahmut karakterinde oynayan kişide bana çok iyi geliyor.Galiba isimi hasan hele onu çok seviyorum mahmut gibi,ben bu diziyi 1 2 kere izlemişimdir ama yinede hepsini iyi tanıyıorum bundan sonrada hep izlemeyi düşünüyorum hiç kaçırmıyorum zaten artık.

Adsız dedi ki...

Ve ben birşey daha söylemek istiyorum. Gerçekten çok güzel bir film ve gerçek olayları aratmıyor,oyuncularda çok başarılı bunu gerçekten çok içten söylüyorum benim adım ebru tüm askerlerimize Allah kolaylık versin diyorum sakarya fırat çok güzel yaa.

Adsız dedi ki...

özür dilerim tayanç ayaydın =ebru

Adsız dedi ki...

muhtesm bir dizi asigim sana OSAMAN KANAT

Adsız dedi ki...

süper bi dizi sizce osman kanat ölecekmi çünkü çok kötü darbe aldı.ölmese bile felç olur. Saygılar

Adsız dedi ki...

AZERBAYCANDAN:NURİYYE HÜSEYNOVA:)HER KESE MERHABALAR!NASILSINIZ?ÖNCELİKLE OSMAN SINAVA BÜYÜK TEŞEKKÜRLER VE DE SONSUZ SAYQILAR.GERÇEKDEN ONUN ÇEKDİYİ DİZİLER MUHTEŞEM.BİZ SİZİ AZERBAYCANDAN İZLİYORUZ.HER CUMAYI SABIRSIZLIKLA BEKLİYORUZ.HANİ BAZEN OLUYORYA DİZİNİN YERİNE FUTBOL YA DA NE BİLEYİM BAŞQA DİZİ VERİYORLAR O ZAMAN ÇILDIRIYORUM YA!SAKARYA FIRAT MUHTEŞEM BİR DİZİ.TAYANÇ AYAYDIN GERÇEKDEN ÇOK İYİ BİR VE DE MUHTEŞEM OYUNCU!BEN ONU İLK DEFA ALİYE DİZİSİNDE GÖRMÜŞDÜM.SONUÇDA SEVDİYİM BİR OYUNCU.O YÜZDEN SAKARYAFIRAT DİZİSİNE BAKMAMAK GİBİ BİR SORUNUM YOK:)BU KADAR NET!

Adsız dedi ki...

tek kelime:harika

Adsız dedi ki...

osman ölürse bi daha izlemem

Adsız dedi ki...

osman kanat ölürse dizinin anlamı kalmaz ki. izlenmez...

Adsız dedi ki...

osman kanat karakteri diziden çıkmasın.

Adsız dedi ki...

son zamanların en kaliteli dizisidir bu.eğerosman kanat ölürse bu dizi bizim için biter bir daha izlemem.

Adsız dedi ki...

bende izlemem

Adsız dedi ki...

Osman ölürse bende izlemem bi da

Adsız dedi ki...

Osman Kanat ölmesin.ölürse bir daha izlemem.....

Adsız dedi ki...

kerküklü ve komutan gitti.osman kanatta giderse bu dizininde tadı kaçar.

Adsız dedi ki...

osman kanat inşallah ölmemmiştir yoksa bu diziyi izlemem

Adsız dedi ki...

osman ölürse bende bi daha izlemem

Adsız dedi ki...

Bende izlemem aga

Yorum Gönder